توده نورانی در آسمان موشک بالستیک از آب درآمد
پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
توده نورانی در آسمان موشک بالستیک از آب درآمد
ماجرای توده نورانی در آسمان و خط و نشان روسیه برای غرب با آزمایش موشک 11 هزار کیلومتری

 

مشاهده اشیاء نورانی در شهرهای ایران و برخی کشورهای خاورمیانه از جمله آسمان سوریه و اسرائیل، هر چند زمینه‌ساز بسیاری از گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌ها در این کشورها و خصوصا وحشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی شد، اما پس از ساعاتی پرده از آزمایش مهم موشکی روسیه در کشاکش تهدیدات نظامی برای حمله به سوریه و تلاش امریکا برای تسلط نظامی بر شرق دور برداشت.

به گزارش رجانیوز، ، حوالی ساعت 22 شامگاه پنجشنبه 18 خرداد 1391، گزارش‌های متعددی از شهرهای کشور از جمله تبریز، کرمانشاه، تهران، قم، اراک و قزوین مبنی بر مشاهده یک توده نورانی و ناشناخته در آسمان منتشر شد. این توده نورانی که به شکل علامت تعجب (!)افقی در شمال غربی آسمان تهران نیز بخوبی روءیت شده بود، پس از 30 ثانیه ناپدید شد.

 
شاهدان عینی در توصیف این پدیده از انفجار ناگهانی نور سفیدی در آسمان سخن گفتند که ابری در اطراف آن شکل گرفته، به سرعت گسترش پیدا کرد و نیمی از آسمان را فرا گرفت.
 
 
این در حالی بود که مشاهده این پدیده در آسمان جمهوری آذربایجان، ایران، افغانستان، سوریه، لبنان و سرزمین‌های اشغالی حاکی از بروز یک انفجار بزرگ در ارتفاعی بسیار زیاد از سطح زمین و آزاد شدن انرژی عظیم از این انفجار بود. امری که در آذر 1388 در آسمان نروژ مشاهده شد و علت آن خارج شدن موشک روسی از مسیر و ایجاد مارپیچی نورانی در آسمان نروژ بود.
 
اما ساعتی پس از مشاهده این پدیده در عمده کشورهای خاورمیانه و گمانه زنی درباره شهاب سنگ و یا شی فضایی بودن این پدیده، وادیم کوال، رئیس بخش حفاظت اطلاعات نیروهای استراتژیک موشکی در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دیده شدن شی نورانی در آسمان‌های برخی کشورهای خاورمیانه و روسیه، نتیجه آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک بین قاره ای "Topol " بوده است.
 
 
این موشک ر که در ساعت 22:39 به وقت باکو آزمایش شده است، ابتدا ساکنان آستراخان و بلگراد این موشک در آسمان مشاهده کرده و پس از آن توسط ساکنان آذربایجان، ایران، افغانستان، لبنان، سوریه و سرزمین‌های اشغالی در آسمان رویت شده است.
 
 
برد موشک روسی "توپول ـام" با استناده به برخی شنیده‌ها 11 هزار کلیومتر بوده و به عبارتی یکی از استراتژیک‌ترین موشک‌های روسیه به شمار می‌رود.
 
اما آزمایش پر سروصدای موشک راهبردی و قاره‌پیمای توپول توسط روسیه در شرایطی صورت گرفته است که کشورهای غربی به دنبال باز کردن راهی برای مداخله نظامی در سوریه هستند. امری که بصورت علنی با مخالفت روسیه مواجه شده و گسیل دو ناو جنگی به بندر طرطوس در نزدیک سوریه نیز در همین راستا ارزیابی شده است.
این در حالی است که همزمان با برگزاری اجلاس شانگهای در کشور چین، این نهاد شرقی بر عدم مداخله نظامی در موضوع سوریه تاکید و با آن مخالفت کرده بود.
 
 
به نظر می‌رسد آنچنان که برخی تحلیل گران معتقدند، موضوع سوریه با عث تجدید جنگ سرد میان شرق و غرب شده و این موضوع ظاهرا پس از به قدرت رسیدن پوتین شتاب بیشتری نیز گرفته است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.