استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای
پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای

صالحی:

همه كشورها باید به "اتم برای صلح" پایبند باشند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به اصول سیاست مستقل خود در قالب مصالح و منافع ملی، به فعالیت در چارچوب میثاق‌های بین‌المللی در استفاده از فناوری صلح آمیز گام بر می‌دارد.

به گزارش نما؛ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه در همایش ملی فقه هسته‌ای اظهارداشت: انتظار است در پرتو التزام عملی تمام کشورهای جهان به سیاست راهبردی اعلام شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر "اتم برای صلح" و اجرای مفاد کنوانسیون خلع سلاح جهانی، نگرانی‌های موجود پیرامون تولید، انباشت و به کار‌گیری تسلیحات اتمی مرتفع شود و جهانیان برکنار از بیم و هراس در مورد برهم‌خوردن موازنه وحشت و پیامدهای ناگوار عدم تعادل و توازن قوا در سطح بین‌المللی از ثمرات فناوری صلح آمیز هسته‌ای بهره‌مند شوند. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در جایگاه یکی از بزرگترین کشورهای جهان اسلام و برخوردار از منزلتی ویژه و یگانه در منطقه خاورمیانه، بر آن است تا همراه و همگام با رشد پرشتاب بهره‌گیری از علوم و فنون نوین در عرصه جهانی و با در نظر گرفتن الزامات توسعه درون زا در راستای توسعه کاربرد فناوری صلح آمیز هسته‌ای تلاش کند. به گفته وی، ما در این مسیر مصمم هستیم تا ضمن بهره‌مندی از دستاوردهای مشترک معرفت بشری و تعامل سازنده با دیگران جایگاه شایسته خود را به عنوان کشور دیرپا و تمدن ساز تثبیت کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.