10میلیون نفری که نیاز به یارانه نقدی ندارند و دولت می‌تواند یارانه آنها را قطع کند
پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
10میلیون نفری که نیاز به یارانه نقدی ندارند و دولت می‌تواند یارانه آنها را قطع کند

این تازه‌ترین موضع وزیر اقتصاد است که پیش‌تر اعلام کرده بود اطلاعات 10میلیون نفری که نیاز به یارانه نقدی ندارند و دولت می‌تواند یارانه آنها را قطع کند، آماده شده است. به گزارش همشهری، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها همزمان با نام‌نویسی دوباره از متقاضیان نیازمند دریافت یارانه نقدی در حالی امسال شروع شده که برابر آخرین آمارها حدود 73میلیون شهروند ایرانی خود را نیازمند دریافت ماهانه 45هزارو500تومان یارانه نقدی اعلام کرده‌اند.

خبری شوک‌آور برای دولت یازدهم و چالش بزرگ بر سر اینکه چگونه می‌توان از تعداد یارانه‌نقدی‌بگیران کم کرد؟ علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد روز گذشته در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت طبق قانون قبل و حین ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده بود افرادی که واجد شرایط نباشند حذف خواهند شد و هم‌اکنون این برنامه به چه شکلی اجرا خواهد شد؟ افزود: دولت در حال بررسی موضوع برای اقدام است.

وی تأکید کرد: هرچند برخی از افراد مخالف حذف دهک‌های توانمند از دریافت یارانه هستند اما براساس تکلیف مجلس مبنی بر اینکه فقط افراد نیازمند باید یارانه دریافت کنند، دولت در حال تجمیع اطلاعات در این زمینه است. روزهای آینده دولت یارانه نقدی اردیبهشت‌ماه امسال را واریز می‌کند و هنوز مشخص نیست که آیا متقاضیان ثبت‌نام‌کننده غیرنیازمند تا 3برابر میزان یارانه نقدی جریمه خواهند شد یا نه؟ قانون این اجازه را به دولت داده اما هنوز دولت تصمیم خود را اعلام نکرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به کاهش نرخ تورم از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم گفت: معنی کاهش تورم، کاهش قیمت‌ها نیست بلکه منظور کاهش نرخ رشد تورم است. طیب‌نیا یکی از نتایج مهار رشد نقدینگی و کنترل نسبی تورم را آرامش نسبی در بازار ارز دانست. این در حالی است که قیمت ارز در روزهای اخیر نوسان زیادی را تجربه کرده است. طیب‌نیا با اشاره به نوسان قیمت ارز در روزهای اخیر گفت: در 3ماهه گذشته تزریق منابع ارزی پتروشیمی به بازار کاهش یافته بود که امیدواریم با ورود ارز آنها و گشایش‌های خارجی، آرامش در بازار ارز ایجاد شود.

 

-------------------------------------------- توجه ---------------------------------------------



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.