تنها راه جلوگیری از حملات داعش به نقاط مرزی عراق، تعقیب و هدف گرفتن آنها در داخل خاک سوریه است.
پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
تنها راه جلوگیری از حملات داعش به نقاط مرزی عراق، تعقیب و هدف گرفتن آنها در داخل خاک سوریه است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آنچه المدی ذکر کرده ، این گروهها به العبادی - فرمانده کل نیروهای مسلح عراق - گفته اند تنها راه جلوگیری از حملات داعش به نقاط مرزی عراق، تعقیب و هدف گرفتن آنها در داخل خاک سوریه است. 
المدی به نقل از منابع محلی از احتمال فرار هزاران فرد مسلح به شهرک البوکمال سوریه پس از آزادسازی شهر القائم عراق در ماه گذشته سخن گفته است. 
مناطق مرزی عراق با سوریه در روزهای اخیر شاهد چندین حمله از سوی تروریست های داعش بوده است. در این اقدامات تروریستی از خمپاره و حتی حملات انتحاری نیز استفاده شده است. 
المدی همچنین به ابتدایی بودن امکانات دفاعی عراق در مرز با سوریه و همچنین کمبود نیرو برای تامین امنیت این مناطق اشاره کرده است.
به نوشته این رسانه عراقی، همین امر سبب شده تروریست ها از مناطق خالی میان مراکز استقرار نیروهای عراقی برای نفوذ به داخل خاک این کشور و انجام عملیات های تروریستی استفاده کنند. 
کمیسیون امنیت پارلمان عراق برای بودجه سال آینده میلادی اعتباراتی را جهت تقویت مرزبانی، خرید تجهیزات مدرن از جمله هواپیماهای شناسایی و بکارگیری بیش از 10 هزار نیروی مرزبانی خواستار شده است. 
درهمین حال حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز شنبه در سخنانی مهمترین چالش کشورش در دوران پساداعش را چالش امنیتی و اطلاعاتی در تداوم مبارزه با تروریسم خواند و خواستار بکارگیری فناوری های نو و پیشرفته برای غلبه بر آن شد. 
در پی پایان موفقیت آمیز عملیات پاکسازی خاک عراق از تروریست های داعش، ، نخست وزیر عراق 19 آذرماه امسال کنترل کامل بر مناطق مرزی عراق و سوریه را رسما اعلام کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.