یادداشت دکتر باقری لنکرانی درباره این روزهای مجلس
پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
یادداشت دکتر باقری لنکرانی درباره این روزهای مجلس

اربعین اول مجلسِ نهم تمام شد/ آیا مجلس اميد مستضعفين است؟

دکتر کامران باقری لنکرانی: مثل هر پدیده ای دیگر در عالم، مجلس نهم نیز عمری دارد که از هفتم خرداد نود ویک شرورع و تا 1460 روز بعد امتداد دارد از این عمر محدود 40 رز گذشت.

چهلمین روزدر ادبیات دینی ما فرصتی است برای تامل و تذکر. البته در پیش اهل نظر همه عالم و همه زمانها و همه برهه ها فرصت های تاملندو تذکر.

جامی در سبحه الابرار چنین سروده: اربعین است که درهای فتوح *** زو گشاده‌ست به خلوتگه روح

بسیاری برای یافتن راهی به سوی خدا و دستیابی به ذکری و شاید حالی به این ودر آن در میزنند و غافل از اینکه راه بسیار نزدیک تر از آن است که پنداشته اند .

سال‎ها دل طلب جام جم از ما میکرد ***آنچه خود داشت زبیگانه تمنا میکرد

از عزیزی شنیدم که بهجت عارفان رضوان الله تعالی علیه فرموده بود بعضی برای اینکه در شب ،خواب ماندند و از فیض نماز شب محروم شدند غصه می‌خورند اما توجه ندارند که در زمان بیداری هم کاری نمی‌کنند.

بی‌شک عارف ترین و واصل ترین مرد روزگار ما امام العارفین و مقتدای مجاهدین حضرت روح الله قدس الله نفسه الزکیه بود. امام خمینی رحمه الله علیه ، آن یگانه دوران مردی بود شجاع ، که در فراز و نشیب وقایع تزلزل که هیچ ، تردید هم در دل نورنی از محبت الهیش وارد نمیشد.شاید بهترین تذکر را بتوان از زبان بنیانگزار و معمار انقلاب اسلامی به مجلسیان تقدیم کرد .آن مرد بزرگ مکرر فرمود: «گمان نمي‌كنم عبادتي بالاتر از خدمت به محرومين وجود داشته باشد.»

و بعد برای اینکه کسی این خدمت را با منت و تبختر انجام ندهد تاکید می‌فرمود: «اين پايين شهري‌ها و اين پابرهنه ها- به اصطلاح شما -اينها ولي نعمت ماهاهستند.»

و باز میفرمود: « به مستضعفان و مستمندان و زاغه نشينان كه ولي نعمت ما هستند خدمت كنيد.»

این کلمات نورانی را بازخوانی کنیم :

«دوستان عزيزم !خود را براي خدمت به اسلام و ملت محروم مهيا كنيد. كمر به خدمت بندگان خدا كه خدمت به خداست ببنديد.

به همه در كوشش براي رفاه طبقات محروم وصيت مي‌كنم، كه خير دنيا و آخرت شماها ,در رسيدگي به حال محرومان جامعه است.

خدا نياورد آن روزي را كه سياست ما و سياست مسئولين كشور ما، پشت كردن به دفاع از محرومين و روآوردن به حمايت از سرمايه دارها گردد.

شما بیایید احکام الهی را اجرا کنید. باید قوانین وضع بشود که حقوق محرومین و فقرا به آنها باز گردانده شود. این وظیفه شماست.»

نمی‌خواهم بگویم در چهل روز می‌توان همه مشکلات کشور را حل کرد و نمی‌خواهم بار همه مشکلات رابر مجلس بدانم که هر دوی این ادعاها غلط است . اما می‌خواهم عرض کنم بعد از فرونشستن گرد و غبار توزیع مناصب مجالس و گذار از روزمرگی های تشکیل مجلس جدید ، امت امام مشتاقانه منتظر اقدامات منتخبین خود در ادای دین به محرومین و مستضعفین هستند. ایام نمایندگی تقریبا 36 اربعین است و اکنون اربعین اول گذشته. عطار نیشاپوری خوش سروده که:

چو کردی اربعین دیگر آغاز***بکلی خویش را از خود بپرداز

آنچه قلب های این اقشار زجر کشیده را آن هم در ایایم پر التهاب آرامش می‌دهد ، تخاصم و تدافع نیست. همدلی و همراهی قوا به ویژه قوه مقننه و مجریه در رفع مشکلات مردم مطالبه ای نیست که بتوان آن را کوچک شمرد و به بهانه های مختلف از ادای آن شانه خالی کرد.

آخرین باری که امام امتش رابه انتخابات مجلس شورای اسلامی فراخواند یازدهم فروردین ماه 1367 بود . در این پیام تاریخی نوشت:

«مجلس خانه همه مردم و اميد مستضعفين است.. بايد توجه داشت كه هنوز خيلى از مسائل وجود دارد كه به نفع محرومين بايد حل و فصل شود. و تميز بين كسانى كه در تفكر خود خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده‏اند، با ديگران كار مشكلى نيست.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.