نگاهی به روابط عمومی
پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
نگاهی به روابط عمومی

با نگرش ویژه به سمت اهداف روابط عمومی در یک سازمان مشخص است که توفیق وظایف برون سازمانی این واحد در هر سازمان موکول به موفقیت آن دربعد درون سازمانی است . از آنجا که حتی اگر روابط عمومی در بیرون سازمان به اهداف خود دست یافته باشد ولی در درون یک سازمان نتوانسته باشد وظایف خود را بدرستی انجام دهد توفیق زیادی در تعامل با اعضای خود ندارد و حتی ممکن است باعث گمراهی پرسنل سازمان برداشت آنان از وظایف روابط عمومی گردد که این امر باعث نارضایتی کارکنان شده وآنان را از مسیر همکاری لازم و مطلوب برای توفیق سازمان دور سازد که این نشانگر اهمیت روابط درون سازمانی نسبت به روابط برون سازمانی در روابط عمومی می باشد.

وظایف درون سازمانی مربوط به روابط عمومی :

۱- انتشار نشریه داخلی ۲- سازماندهی دریافت پیشنهاد ها ۳- مشارکت در غم و شادی کارکنان ۴- برگزاری مراسم ( از طریق اطلاع رسانی به کارکنان و اطلاع رسانی به مسئولان) ۵- سنجش افکار عمومی ۶- نصب تابلو اعلانات ۷- ترتیب دادن جلسات عمومی ۸- تهیه متون سخنرانی ۹- مشاوره و مدیریت

وظایف برون سازمانی روابط عمومی :

۱- شناخت ، تجزیه و تحلیل چالش ها و موانع بازدارنده بالقوه و بالفعل موجود در مقابل شرکت و انتقال این مشکلات به مدیریت ها و تلاش برای یافتن موثرترین راههای ممکن برای غلبه بر آنها

۲- کوشش در برقراری ارتباط خبری و نیز اطلاع رسانی با مطبوعات و سایر رسانه های خبری به منظور کمک به ارتقاء سازمان در سطح جامعه وجلب توجه همکاری و همیاری افکار عمومی نسبت به آن

۳- برنامه ریزی مناسب به منظور برگزاری کنفرانس خبری، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی برای مدیران شرکت جهت تبیین و توجیه سیاست ها و خط مشی ها و برنامه ریزی های سازمان با هدف تاثیرگذاری بر مخاطبان و جلب حمایت عمومی

۴- بررسی دقیق و منظم نشریات جهت آگاهی از مسائل روز و تهیه بولتن های برگزیده، مقالات و گزارشها جهت بهره گیری مسئولان سازمان از آن (جهت صرفه جوئی در وقت و استفاده بهینه از این مطالب جهت پیشبرد سازمان )

۵- مطالعه دقیق اظهار نظرها، انتقادها و گزارش های مندرج در مطبوعات در ارتباط با عملکرد و سیاست های شرکت و سازمان . انتقال این مطالعات به مدیریت (و در ضروری) تهیه و ارسال پاسخ های منطقی و کارشناسی جهت درج در رسانه ها.

۶- برقراری ارتباط مفید و سازنده با سایر روابط عممی ها به منظور کمک به پیشبرد روابط عمومی سازمان مورد نظر

۷- مبادله و اشتراک نشریات روابط عمومی سازمانها و شرکت های مختلف.

۸- شرکت در انجمن ها و همایش های ویژه روابط عمومی ها به منظور تبادل نظر و تجربیات و بهره برداری از آن جهت ارتقاء کیفی سطح فعالیت ها.

۹- ارائه پیشنهاد و تشکیل دوره های آموزشی روابط عمومی ، خبرنگاری، خبرنویسی و سایر دوره های آموزشی مفید برای کارکنان روابط عمومی با همکاری مراکز آموزشی ذیربط.

۱۰-هماهنگی و برنامه ریزی با زیرمجموعه های مختلف سازمان جت برگزاری نمایشگاههای تخصصی همچنین مشارکت در نمایشگاههای عمومی داخلی و خارجی

۱۱-توجه به افکار عمومی جامعه از طریق برگزاری نظرسنجی های اداری درباره عملکرد و موقعیت اجتماعی سازمان از مدیران و سازمانهای عمومی و مخاطبان به منظور بررسی کارشناسی و نتایج حاصله و انتقال آنها به مدیریت شرکت .

بهمن توکلی فرد کارشناس روابط عمومی و دارای مقاله برتر جشنواره ششم مطبوعات در این زمینه می گوید: بسیاری از مشکلات سازمان ها، مشکل فنی نیست، مشکل ارتباطی است که باید با مشاوره صاحب نظران روابط عمومی و ارتباطات و افکار عمومی حل و فصل شود، اما یا رها می شوند و افکار عمومی را شخم می زنند و یا به دست اهل فن سپرده نمی شوند. بعنوان مثال دربحث سایت جامع روابط عمومی در یک سازمان به عنوان پل ارتباطی بین درون سازمان و برون سازمان متآسفانه سازمان ها یا شرکت ها به جای آنکه در سایت خود اطلاعاتی را به مخاطب خود ارائه دهند یا خدماتی و یا تسهیلاتی را به وی بدهند صرفاً به تبلیغات فانتزی خود پرداخته اند و بدون در نظر گرفتن مخاطبین سایت و نوع علائق و سلایق آنها اطلاعاتی که بعضاً تکراری یا فاقد ارزش خاص است را در اختیار مخاطب قرار می دهند و پایان سخن آنکه منبع گرانبهای یک مجموعه یا سازمان که نقش اساسی در تحقق اهداف و سیاستهای کلی آن دارد نیروی انسانی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.