اعضای کارآمد درشورا باید؛متدین،متعهد ومتخصص باشند
پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
اعضای کارآمد درشورا باید؛متدین،متعهد ومتخصص باشند

فراوانی نامزدها خود نشان شور و هیجان و توانایی بالقوه ی مردم و اهمیت بسیار والای انتخابات برای آنان دارد اما با همه ی این تعاریف بالا رفتن ظرفیت پذیرش شورا و تنوع و تضاد در اندیشه ی شوراهای آتی نوعی استرس را بر وجود مردم مستولی ساخته است . احساس وجود افرادی متفاوت در سنخ هایی مجزا افکار عمومی را گیج و سر در گم کرده است. که این موضوع امکان انتخاب افراد اصلح را کاهش خواهد داد. باتمام نیازی که لمزان به حضور شهروندان عزیز برای نامزد شدن دارد بهتر است که کسانی که قصد حضور داند مقتدرانه و با یقینی کامل بر داشته های خود پا به عرصه ی رقابت بگذارند و اگر کمترین تردیدی در توانایی خود دارند بی جهت احساس تکلیف نکنند و با منشی پهلوانی اجازه دهند کسانی که توانایی بیشتری دارند در صحنه باشند تا مردم بتوانند در فضایی بهتر و کم تشنج تر، از بین تمام شرکت کنندگانی که صالح هستند افرادی اصلح را بر گزینند.
همه ی ما خوب می دانیم شورا تکیه گاه امید شهروندان برای رسیدن به عمران و آبادانی شهرمان است. توجه داشته باشیم که با انتخاب احساسی و غیر منطقی فرصت و زمان پیشرفت را از خود نگیریم.
یادمان باشد که معیار ما در انتخاب شورا تیپ، خانواده، مدرک، حضور در محافل عمومی و خصوصی، و وعده و یارگیری رفاقتی و قبیله ای نباشد؛ تنها ملاک ما تجربه، توانایی و توانمندی آنها در حوزه ی تخصصی و تجربی و دیدگاهی متأثر از برآوردهای مدیریتی باشد.

ضمن پوزش از تمام بزرگوارانی که به عرصه انتخابات شورا ورود کرده اند  باید مد نظر داشته باشند :

1- خداترس و خدا محور باشد تا بدین اساس تمام کارها را به نحوی شایسته و مطابق اصول و موازین اخلاقی صحیح رهبری کند
2- صادق و امانتدار باشد:صداقت در رفتار و عمل می تواند بهترین معیار شناخت انسان باشد.واگر این خصیصه با امنتداری قرین گردد چه بسا رضایت خدا و خلق خدا را در پی خواهد داشت.شورا می باید از امانت و اختیاراتی که مردم به آنها سپرده اند به نحو مطلوب و شایسته در جهت اعتلای آبادانی شهر استفاده کند
3- توجه به محرومان و قشر فقیر جامعه سرلوحه کارشان باشد.
4- دارای فکری باز و اندیشه ای نو باشد. اندیشه ی نوخوب است البته نه آنقدر که گاهاً خیالی باشد یا از حیطه اختیارات شورا ها خارج باشد.
5- برنامه مدونی برای هدایت مدیریت شهری داشته باشد: ابتدا شناخت نیازهای جامعه و سپس تدوین برنامه برای اجرای طرح هایی که مدنظر آنهاست . زیرا صرف برنامه های مفید و خوب ولی بدون برنامه و راهکارهای اجرایی پاسخگو نخواهد بود.
6- بهتر است طرح های موفق و تجربه شده را پیش روی خود قرار دهند و تحقیق و تفحص کافی و وافی در این زمینه داشته باشند ،نه اینکه بخواهند در شورای شهر به کسب تجربه بپردازند.یعنی به عبارتی دیگر، نباید شورای شهر را جایگاهی برای استاد شدن ناشی ها در نظر داشته باشیم که در این صورت چهار سال از پیشرفت باز خواهیم ماند.
7- تعریف دقیق و درستی از شهر و شهرداری و شهروندی داشته باشد و از همین آغاز نام نویسی مقصد را مشخص کند و در طی این مسیر ابزار مناسبی برای رسیدن به هدف و مقصد نهایی داشته باشد.

8- چه خوب است که از طرح های موفق ملی به عنوان الگوی بومی استفاده کند و در راستای شکوفا سازی استعدادهای بالقوه گام بردارد.
9- به احساسات مردم توجه داشته باشند و با وعده های دروغ،ارائه ی طرح های خیالی، دادن شعارهایی فراتر از اختیارات شورا و تحقیر عملکردهای گذشته و. . . احساسات مردم را به سخره نگیرند و انتظارات شهروندان را بیخود و بی جهت بالا نبرند که فرداها حرف های گذشته باعث و بانی تشنج در شهر نگردد.
10- انتقاد پذیر و در یا دل باشد : به انتقادهای تک تک شهروندان گوش فرا دهند و اگر کار آمد بود آنها را با دیده ی منت به کار بندد.
11- توجهی به تمجید و تکریم افراطی اطرافیان نداشته باشد که تعریف نا به جا جز رکود و انجماد فکری چیز دیگری را در بر نخواهد داشت. )

12-ایجاد فضای همفکری درتمام محلات ازطریق معتمدین وافراد قابل اعتماد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.